Warsztaty w Wytworni Antidotum

19:20:00

Ostatni weekend spędziłam w Warszawie :) Punktem kulminacyjnym wyjazdu były warsztaty "Art Clay" w Wytwórni Antidotum.
Warsztaty zaczęły się poczęstunkiem oraz wykładem na temat projektowania biżuterii. Bardzo mnie zaciekawił i porobiłam nawet notatki ;) Kilka informacji na prawdę mnie zainspirowało i zaczęłam od razu w głowie tworzyć nowe projekty, które mam nadzieję niedługo wprowadzę w życie.
Następnie wszyscy (a było nas 40) rozeszliśmy się do sal, w których odbywały się różnorakie tematycznie warsztaty. Ja wybrałam Art Clay. Dowiedziałam się, że jest to mieszanka wody, papieru i brązu (są też ze złotem i srebrem). Ma konsystencję gliny i mając trochę manualnych zdolności można sobie poradzić z tym specyfikiem. Każda z nas mogła zrobić cokolwiek chce - ja zrobiłam serduszko i parasolkę. Serduszko prezentuję Wam na zdjęciach poniżej, a parasolka dojedzie do mnie pocztą, ponieważ podczas zajęć nie wszystkie przedmioty zdążyły się 'upiec'.
Na czym polega technika robienia biżuterii z Art Clay? :) Dość prosta sprawa. Po ulepieniu z tej 'glinki' jakiegoś przedmiotu, wstępnie osuszamy go na czymś co wygląda jak solidna patelnia - wtedy masa traci wodę. Następnie w baardzo wysokiej temperaturze (przy brązie jest to chyba 800 stopni) wypala się rzecz w specjalnym piecyku. Po jakimś czasie masa pozbawiona jest już papieru i zostaje czysty brąz. W tym momencie można przystąpić do oczyszczania ozdoby z węgla i nieczystości i "błyskotka zaczyna się błyszczeć" :) Gotowe :)


Last weekend I spent in Warsaw :) The highlight of the trip were the workshop "Art Clay" in Antidotum.
The workshop started with refreshments and a lecture on how to design jewelry. I was very intrigued and even made some notes;) Some information really inspired me and I started right away in my mind to create new projects, which I hope will soon bring in in life.
Then everyone ( 40 people ) went to the rooms , where took place the variety of themed workshops. I chose Art Clay. I learned that it is a mixture of water, paper and bronze (there are gold and silver too). It has the consistency of clay and with a little bit of manual skills, you can deal with the it. Each of us can do anything he wants - I did heart and umbrella. I present to you heart in the pictures below, the umbrella gets to me by mail, because in the classroom, not all items had time to 'bake'.
What is the technique of making jewelery from Art Clay? :) Pretty simple matter. After making an object of the 'clay' , we pre-dried  it on something that looks like a solid pan - then it loses water weight. Then in veery high temperature (the bronze is probably 800 degrees) thing burns in a special oven. After some time, the mass is deprived of paper and is pure bronze. At this moment, you are ready to clean decoration and impurities from coal and "spangle begins to shine" :) Done :)


To moje stanowisko pracy :) Suszarką podsuszało się to, co lepiliśmy z glinki :)
It's my workplace :) dryer was used to dry products from 'clay' :)


Oto serduszko po wyjęciu z pieca, jeszcze brudne;) 
This is the heart after removal from oven, still dirty;)


A to częściowo oczyszczone szczoteczką, którą widać też na zdjęciu :
And this is partially purified with the brush, which can be seen also in the picture:


A to już gotowe i wypolerowane :)
And that's finished and polished :)


Serdecznie polecam Wam szkołę "Wytwórnia Antidotum". Ja osobiście bardzo skorzystałam z nauki w tym miejscu i chętnie poszłabym tam kolejny raz! :)
I would recommend you school " Wytwórnia Antidotum". I personally took advantage from learning in this place and willingly I'd go there again! :)

You Might Also Like

1 komentarze

  1. łaaa jakie cudo :) na takich spotkaniach nigdy nie wiem co wybrać, na jakie zajęcia się zdecydować :)

    OdpowiedzUsuń